LPG-přestavba/servis
LPG - cena sekvenčního vstřikování začíná na 24.500,-Kč. Po dobu přestavby vašeho vozu na LPG Vám zapůjčíme náhradní vůz. Tato služba v autoservisu SAKU v Unhošti ( nedaleko Kladna) je běžnou záležitostí. Náš autoservis SAKU je autorizovaný servis výhradního dovozce plynových zařízení značky ELPIGAZ, Auto Gaz Centrum a EMER. Jednotlivé komponenty těchto značek se vyrábějí převážně v Itálii u renomovaných výrobců plynových zařízení jako například firmy Tomasetto, A.E.B., REIL, Valtek atd.
V našich typových instalacích používáme výhradně elektroniku od italských výrobců, která je prověřena dlouholetou praxí po celém světě.
Poskytujeme záruční a pozáruční servis LPG a revize LPG zařízení.
Vlastnosti LPG .
LPG (Liquefied Petroleum Gas) neboli zkapalněný ropný plyn je směsí uhlovodíkových plynů - propanu, butanu a směsí propan- butanu, který je také známý jako autogas, a to díky své vynikající vlastnosti jako motorové palivo.
Je přírodního původu a získává se jako doprovodný produkt při těžbě zemního plynu (60%) a rafinaci ropy (40%), je tedy převážně získáván z fosilních zdrojů energie.Za normálních podmínek je propan-butan v plynné podobě, ale poměrně snadno je ho možné ochlazením nebo stlačením převést do kapalného stavu. Zkapalněním pak zmenší svůj objem asi 260 krát. Svými fyzikálními vlastnostmi se LPG řadí mezi tzv. "čistá" paliva, která se při hoření zcela spálí a vyprodukují významně méně škodlivin než většina jiných současných paliv.
LPG je netoxické a v případě úniku paliva se rychle vypaří. Na rozdíl od benzínu a nafty zde tedy nehrozí kontaminace půdních a vodních zdrojů.
LPG se v motorech projevuje jako kvalitní palivo, výkonem a spotřebou srovnatelné s benzínem nebo naftou. Cena LPG je ovšem podstatně nižší, a to téměř o polovinu. Zárukou takových výhod je technicky dokonalé a správně zvolené zařízení pro spalování LPG v motoru automobilu a používání kvalitního LPG.
Bezpečnost.
Odborně instalované a revidované systémy LPG jsou několikanásobně jištěny proti vznícení. Mnoho řidičů se však stále mylně domnívá, že pohon na LPG je nebezpečný. Propan-butan je sice výbušný při smíšení se vzduchem, ale při požáru vozidla nebo dopravní nehodě, kdy dojde k deformaci nádrže, je plyn upouštěn bezpečnostním ventilem a pojistkou mimo prostor vozidla. Nádrž s plynem proto neexploduje, ale vyhořívá, a to ve vlnách a bezpečně mimo vozidlo. Zde je tedy rozdíl oproti benzinovým nádržím, které explodovat mohou.
LPG jako ekonomické palivo.
Zkapalněný plyn pro pohon automobilů je v porovnání s benzínem, naftou a zemním plynem v současné době nejvýhodnější alternativou v oblasti pohonných hmot. Náklady na pohonné hmoty ve srovnání s benzinem klesají téměř na polovinu.
Vedle úspory za pohonné hmoty je další finanční výhodou u vozů s pohonem na LPG i osvobození od silniční daně pro firemní vozidla s alternativním pohonem.
Návratnost investice.
Návratnost investice je přímo úměrná počtu ujetých kilometrů za rok. Čím více vozidlo jezdí, tím rychleji se prostředky vložené do přestavby na alternativní pohon vrátí. Například: při ceně přestavby 30 000,-Kč je návratnost u dvoulitrového motoru asi po ujetí 20 000-25 000 km. Do dalších úspor nákladů na provoz vozidla lze zahrnout i prodloužené servisní intervaly a delší životnost motoru.
Nejpoužívanější systémy.
Instalace IV. generace plynového zařízení.
Prozatím posledním vývojovým stupněm je tzv. sekvenční vstřikování plynu, které je určené pro nejnovější typy automobilů. Princip činnosti je poměrně jednoduchý - výstup pro ovládání vstřikovače benzínové řídící jednotky se přepojí na plynový vstřikovač prostřednictvím plynové korekční jednotky. Tato plynová korekční jednotka jen přepočítá velikost otevíracího pulsu tak, aby bylo dávkováno místo benzínu odpovídající množství plynu.
Plně funkční tak zůstávají všechny původní funkce motoru, vozidlových systémů, jízdní dynamiky i palubní diagnostiky.
Tento systém plynové instalace je nabízen ve dvou verzích, a to dávkování plynné fáze a vstřikování kapalné fáze LPG.
Zařízení v souladu s předpisem R115 splňující normy emisních spalin EURO 4 a spolupracující se systémem EOBD.
Instalace V. generace FSI
Instalace V.generace je určena do vybraných vozů s motorem s přímým vstřikem benzínu (např. motory FSI Volkswagen). Řídící jednotky plynové instalace využívají dodatečné informace z diagnostického systému vozidla EOBD (European On Board Diagnostic) a díky tomu je možné velmi přesné dávkování plynu do spalovacího prostoru. Jedná se o nový a technicky dokonalý systém sekvenčního vstřikování plynu, který nemá na trhu konkurenci. Navíc díky této jedinečné funkci má plynový systém stálé samoadaptační schopnosti v reálném čase.
Pro přesnou kalkulaci na Váš vůz nás prosím kontaktujte:
tel: +420 737283065, email:tomas@saku.cz
Plnicí hrdlo LPG lícuje se spodním zadním nárazníkem |
Ovládací skříňka na přepínání mezi benzínem a LPG nijak nanarušuje prostor pro řidičem |
Disková nádrž na LPG se vkládá namísto rezervního kola. |